D.O. Saimaa -alkuperämerkin (Designation of Origin) saaneet tuotteet ja raaka-aineet saivat käsissämme korkeaa laatua henkivän visuaalisen ilmeen, houkuttelevat verkkosivut, esitemateriaalia sekä Saimaan puhtaaseen makumaailmaan johdattavat videot.
D.O. Saimaa -alkuperämerkin suunnittelun lähtökohtana oli merkin monikäyttöisyys ja skaalautuvuus sekä pieniin tuote-etiketteihin että laajoihin messupintoihin. Vahvat värit ja selkeä ilme näkyvät kaikissa tekemissämme D.O. Saimaa -materiaaleissa.
D.O. Saimaa -verkkosivujen tavoitteena oli tuoda paremmin esille Saimaan puhdasta ruokakulttuuria ja kertoa D.O. Saimaa -laatumerkistä kuluttajille, tuottajille ja ravintoloille. Sivujen kautta tuottajat voivat myös hakea D.O. Saimaa -merkkiä ja ravintolat We support D.O. Saimaa -merkkiä. Verkkosivuille eloa loimme videoilla ja raikkaalla visuaalisuudella.
Vuonna 2024 kansainvälinen IGCAT valitsi D.O. Saimaa -verkkosivut 10 parhaan ruokasivuston joukkoon (Top 10 Websites for Foodie Travelers for 2024).
D.O. Saimaa - Food and Culture -hankkeelle toteutimme 14-osaisen videosarjan, jossa esitellään D.O. Saimaa -raaka-aineita herkullisten reseptien avulla. Pääkokkina videoissa toimii D.O. Saimaa chef Ilkka Arvola, joka vierailee maatiloilla ja ravintoloissa ympäri Saimaan seutua. Videot toteutettiin Youtube-henkeen sopivalla "light and fast" -tyylillä, yhden miehen tuotantona.