Rakensimme Mikkelin Torin 280-vuotisjuhlasyksyn ja Mikkomarkkinoiden ympärille markkinointikampanjan, jossa mainostimme lisäksi kaupungin keskustan kauppakeskusten, Mikkelin Teatterin sekä keskustan liikkeiden tarjontaa. Siihen valitsimme keinoiksi Länsi-Savon "Mikkelin parhaat syystärpit" -juhlaliitteen ja natiivikampanjan, joissa kerroimme markkinoiden tarinaa sekä kaupungin keskustan monipuolisista palveluista.
Mikkelin markkinoilla on pitkä ja hieno historia, jota halusimme juhlistaa syksyn Mikkomarkkinoilla. Markkinoiden sekä torin ympäristön liikkeiden palveluiden mainostamiseen lehtiliite ja digikampanja toivat hyvää nostetta sekä paikallisesti että laajemminkin.
– Kaija Ahonen, Mikkelin Torikauppiasyhdistys ry
Paikallisen Länsi-Savon kyljessä saimme Mikkelin parhaat syystärpit -liitteelle suuren määrän paikallisia lukijoita – lehdellä on päivittäin yli 70 000 lukijaa. Mikkelin markkinoiden historian lisäksi liite esitteli Mikkomarkkinoiden, Mikkelin Teatterin, keskustan kauppakeskusten ja muiden liikkeiden syystärppejä sekä Mikkelin Torin loppuvuoden tapahtumia.
Natiivikampanjaan laadimme houkuttelevat, suosituimmissa verkkomedioissa vastaan tulevat mainokset, joista lukijat pääsivät tutustumaan aiheeseen kirjoittamassamme artikkelissa. Artikkelista lukijat ohjautuivat lopuksi juhlaliitteen digiversioon. Näin juhlaliitteen mainokset saivat huomiota myös eri verkkomedioissa liikkuvien keskuudessa.