Saimaa Stadiumi

Markkinoinnin vuosikello, uudet verkkosivut ja liikunnallista kuvamateriaalia  

Suunnittelimme Saimaa Stadiumi -monitoimiareenalle markkinoinnin vuosikellon sekä teimme uudet, selkeät verkkosivut, joilta paikan tarjoamat monipuoliset palvelut liikuntaan, hyvinvointiin ja tapahtumien järjestämiseen löytyvät helposti. Ilmettä ja aitoa meininkiä sivuille toivat myös ottamamme kuvat ja videot. 

Markkinoinnin vuosikellosta saatiin runko toimenpiteille 

Kokosimme yhdessä asiakkaan kanssa markkinoinnin vuosikelloon tulevat kampanjat, kärkiteemat ja ajankohtaiset sisällöt tavoitteiden, palveluiden ja kohderyhmien mukaan. Päiväkohtaisten toimenpiteiden sisällöt on vuosikellon pohjalta helppo avata esim. Outlook- tai Google -kalenteriin. 

Selkeyttä verkkosivujen ulkoasuun, rakenteeseen ja sisältöön

Verkkosivuille kaivattiin freesimpää ilmettä, kompaktia sisältökokonaisuutta ja rakenteen selkeyttämistä. Lisäksi haluttiin helppo tapa ostaa palveluita, pyytää tarjous ja ottaa yhteyttä.​

Koska lähes 75 % verkkosivukävijöistä tuli sivuille mobiililaitteella, mobiili ohjasi visuaalista suunnittelua. Sisällölle teimme hakukoneoptimoinnin ja erotimme myytävät tuotteet ja palvelut visuaalisesti kuvausteksteistä. Myös verkkokaupalle, varauskalenterille, yhteydenotolle ja aukioloajoille loimme selkeät symbolit, jotka sijoitettiin helposti näkyville sivujen yläosaan.

Kuvaa ja videota monipuolisista aktiviteeteista

Kuvasimme ja videoimme Saimaa Stadiumin monet liikuntamahdollisuudet ja aktiviteetit verkkosivuille sekä markkinoinnin käyttöön. Kuvista ja videolta heijastuu hienosti liikunnan ilo ja riemu. 


Natiivimainonnalla maanlaajuista näkyvyyttä 

Saimaa Stadiumin markkinoinnin uudistuksen yhteydessä teimme natiivikampanjointia, jolla tavoiteltiin syksyn myyntiin lisää buustia. Natiivikampanjalla toimme laajasti esiin Stadiumin tarjontaa rakentaen kampanjan sisällön kokous-, työhyvinvointi- ja liikunnallisten teemojen ympärille. Kampanjalla saavutettiin runsasta näkyvyyttä sekä lähikaupunkeihin että maanlaajuisesti, ja verkkosivujen kävijämäärissä nähtiinkin selkeä piikki jo heti kampanjan alussa.