Markkinoinnin auditointi on tehokas yrityksille varmistaessa, että markkinointistrategia, -toimenpiteet ja -kampanjat tukevat liiketoiminnan tavoitteita parhaalla mahdollisella tavalla.
Auditoinnin avulla analysoidaan nykyiset markkinointikäytännöt, tunnistetaan vahvuudet ja kehityskohteet sekä luodaan selkeämpi kuva siitä, miten markkinointipanostuksia voidaan optimoida. Se tarjoaa arvokasta tietoa, jonka avulla voidaan parantaa asiakasymmärrystä, kohdentaa resursseja tehokkaammin ja kasvattaa markkinoinnin tuottavuutta.
Kattava markkinoinnin auditointi, sisältää:
Markkinointistrategian arvioinnin ja kohderyhmien määrittelyn
Verkkosivuston sisällön auditoinnin laadun ja asiakaslähtöisyyden osalta
Somekanavien auditoinnin orgaanisen ja maksetun sisällön osalta
Googlen orgaanisen ja maksetun toiminnan tarkastelun
Keskeisten mittarien (KPI:t) ja kampanjoiden tuloksellisuuden (ROI:n) seurannan
Kehityskohteiden nimeämisen ja -suunnitelman laatimisen
Markkinoinnin auditointi kattaa myös kaksi workshopia asiakkaan kanssa, joista ensimmäisessä paneudutaan markkinoinnin nykytilaan ja annetaan oikeudet tileihin. Jälkimmäisessä workshopissa pureudutaan auditoinnissa tehtyihin havaintoihin ja kehityssuunnitelmaan.
Tarjoamme auditoinnin perusteella kohdistettuja ja konkreettisia parannusehdotuksia, jotka auttavat yritystä kehittämään strategioitaan ja brändiään strategisesti eteenpäin. Lisäksi auditoinnin pohjalta voimme laatia markkinoinnin toimenpidesuunnitelmaa pidemmälle ja luoda markkinoinnin vuosikellon jatkoa varten.
Projektin kesto noin 3-4 viikkoa.