Ohjelmallinen ostaminen eli XBuy-mainonta

Kustannustehokasta ja tarkasti kohdennettua bannerimainontaa kaikkiin medioihin.

XBuy on automaattinen ohjelmallisen ostamisen palvelu, jolla voi ostaa display-mainontaa eli bannerimainontaa eri medioihin. Display-mainonta sopii erityisen hyvin brändin tunnettuuden kasvattamiseen ja näkyvyyden laajentamiseen.  

Miksi XBuy toimii?

XBuy-mainonta perustuu ohjelmalliseen ostamiseen, jossa mainoksesi tavoittaa oikeat kohderyhmät oikeaan aikaan – riippumatta siitä, millä verkkosivuilla he liikkuvat. Näin mediabudjettisi käytetään tehokkaasti ilman turhia näyttöjä. Lisäksi käytössämme ovat evästeettömät yleisöt, mikä takaa kohdennetun mainonnan myös muuttuvassa digimarkkinoinnin kentässä.

Miksi valita XBuy-kampanja?

  • Tarkka kohdennus: Viestisi tavoittaa oikean yleisön oikeaan aikaan.
  • Tuloksellinen display-mainonta: Ohjelmallinen ostaminen tehostaa mainosten vaikuttavuutta.
  • Laadukas liikenne: Potentiaaliset asiakkaat ohjautuvat verkkosivuillesi.
  • Helppous ja läpinäkyvyys: Kampanjan ostaminen, toteutus ja raportointi hoituvat kauttamme ilman välikäsiä.
  • Laaja kanavavalikoima: Käytössäsi on valtava määrä kotimaisia ja kansainvälisiä verkkomedioita.
  • Mitatta­vuus ja optimointi: Kampanjoita seurataan reaaliajassa, ja saat raportin tuloksista jatkokehitystä varten.

Missä XBuy-mainoksesi voi näkyä

XBuy tarjoa pääsyn laajaan valikoimaan suosittuja kotimaisia ja kansainvälisiä medioita, erikois- ja harrastesivustoja sekä some- ja yhteisöpalveluita. 

Käytössäsi esimerkiksi nämä sekä tuhannet muut kanavat:

iltalehti.fi • iltasanomat.fi • tori.fi • foreca.fi • imgur.com • nettiauto.com • mtvuutiset.fi • hs.fi • suomi24.fi • kotikokki.fi • dailymail.co.uk • seiska.fi • luukku.com • telsu.fi • etuovi.com • ampparit.com • nettimoto.com • ratkojat.fi • vauva.fi • finnkino.fi • spotify.com • 9gag.com • kaleva.fi • kaksplus.fi • nettikone.com • yahoo.com • expressen.se • accuweather.com • google.com • ebay.com • aamulehti.fi • voice.fi • happypancake.fi • telkku.com • msn.com • wikia.com • anna.fi • salibandy.fi • lenovo.com • kauppalehti.fi • postimees.ee • aftonbladet.se • fandom.com • reddit.com • oikotie.fi • mobile.de • a-lehdet.fi • findit.fi • huuto.net • op.gg • ess.fi • apple.com • satakunnankansa.fi • rantapallo.fi • askelterveyteen.com • muropaketti.com • vuokraovi.com • menaiset.fi • kotiliesi.fi • e-kontakti.fi • talouselama.fi • kinuskikissa.fi • radionova.fi • tilannehuone.fi • esaimaa.fi • kouvolansanomat.fi • nettivene.com • soppa365.fi • ruutu.fi • helsinginuutiset.fi • cnn.com • iskelma.fi • kodinkuvalehti.fi • meillakotona.fi • savonsanomat.fi • jamsanseutu.fi • wordpress.com • hellapoliisi.fi • facebook.com • jamsanseutu.fi • nettimokki.com • pelikone.fi • linkedin.com • uutisvuoksi.fi • kuntoplus.fi • fonecta.fi •  etlehti.fi • talkbass.com • apu.fi • lily.fi • iltv.fi • mtv.fi • mynet.com • tiede.fi • hyvaterveys.fi • meidanperhe.fi • weather.com • time.com • valitutpalat.fi • 1001pelit.com • deitti.net • marmai.fi • radiocity.fi • hintaseuranta.fi • ebookers.com

XBuy-kampanjan hinnoittelu 

XBuy-mainospaikat ostetaan ohjelmallisesti huutokaupassa, jolloin hinta määräytyy markkinatilanteen mukaan. Kampanjan kattohinta määritellään etukäteen, joten budjetti pysyy hallinnassa ilman yllätyksiä.

Mitä useamman kokoisia mainos- tai videobannereita kampanjassa on tarjolla, sitä paremmat mahdollisuudet on saada mainospaikkoja edullisempaan hintaan. Yleensä kampanjassa on 7-10 erikokoista banneria samalla viestillä. 

Esimerkkejä XBuy-kampanjan hinnoittelusta

XBuy-kampanjan hinta kohdennuksista, medioista ja kampanjamateriaalista riippuen:

  • Mainosnäytöt: noin 2–25 €/CPM (hinta per 1000 näyttökertaa)
  • Yleisökohdennukset: Alkaen 1 €/CPM
  • Optimointi: Mitä enemmän mainoskokoja (7–10 eri formaattia) kampanja sisältää, sitä todennäköisemmin mainospaikkoja saa edullisempaan hintaan.

Mitä isomman summan olet valmis panostamaan kampanjaan, sitä laajemman näkyvyyden sillä saat.

Voit hyödyntää kohdennettuja yleisöjä kampanjassa

XBuy-kohdennukset pohjautuvat medioiden, tutkimuslaitosten ja yleisöjen rakentamiseen erikoistuneiden yritysten analytiikkaan. Kohdennuskriteereinä voidaan käyttää muun muassa: 

  • Sijainti (maa, kaupunki, alue)
  • Demografiset tiedot (ikä, sukupuoli, kieli)
  • Kiinnostuksen kohteet ja ostokäyttäytyminen
  • Työrooli ja toimiala

Haluatko tehokasta ja kohdennettua bannerimainontaa?

Lue lisää digimainonnan mediatilan ostamisesta ja kampanjavaihtoehdoista.   

Prosessi

Bannerimainoskampanjan sisältön, aikataulu, kohdennus, budjetti ja tavoite suunnitellaan yhdessä asiakkaan kanssa.

Kampanjaan luodaan huomion kiinnittävät mainosbannerit kampanjailmeen mukaisesti.

Kampanja rakennetaan ohjelmallisen ostamisen alustalle ja kampanjan luonnos hyväksytetään asiakkaalla.

Hyväksytty kampanja käynnistetään aikataulun mukaisesti pyörimään valituilla sivustoilla ja yleisöillä.

Kampanjan päätyttyä asiakkaalle raportoidaan kampanjan tulokset. Pidemmän aikavälin kampanjoille teemme väliraportointeja.

Tarjouspyyntö

: 1000